
Οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία έδωσαν τη μοναδική ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν το εξεταζόμενο θέμα στο φυσικό του χώρο και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους να έρθουν σε επαφή
με ζωντανό εποπτικό υλικό.
Επισκεφτήκαμε το μουσείο Μπενάκη ( ΣΤ΄) ,Βυζαντινό (Ε΄) ,Λαϊκής Τέχνης(η), Αρχαία Αγορά
(Δ΄).Στην ΦΑΓΕ είδαμε τη βιομηχανική παραγωγή σε συνδυασμό με μια σωστή και υγιεινή διατροφή.
Η ΣΤ΄τάξη συμμετείχε στο «Εργαστήρι Δημοκρατίας», ένα πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, που στόχο είχε τη γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών με τις αρχές λειτουργίας της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλίου και την ανάδειξη του ρόλου του πολίτη μέσα σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα.

Στα πλαίσια της σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία και με την τοπική ιστορία ακολουθήσαμε τις παρακάτω δράσεις: 1) Επισκεφτήκαμε τα ΚΑΠΗ της περιοχής όπου η Α΄και Γ΄τάξη άκουσαν από γιαγιάδες παραδοσιακά παραμύθια και έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα στολίδια.. Η ΣΤ ΄τάξη έμαθε πλέξιμο με βελόνες. 2) Η Ε΄και ΣΤ΄τάξη περιηγήθηκε στην παλιά Καισαριανή
και είδαν επιτόπου και ζωντανά αυτά που έμαθαν στην ιστορία σχετικά με τη μικρασιατική καταστροφή και τους πρόσφυγες- την απαρχή του δήμου μας, τα κτήρια που έχουν διασωθεί, πήραν συνεντεύξεις από παλιούς Καισαριανιώτες κλπ. 3) Σε συνεργασία με το δήμο Καισαριανής και προγράμματά του, συμμετείχαμε στην κατασκευή παραδοσιακών παιχνιδιών όπου τα παιδιά με απλά υλικά έφτιαξαν κούκλες, αερόστατα και αυτοκινητάκια, ζώντας τη χαρά της αυτενέργειας, της έκφρασης, της δημιουργικότητας, της συνεργασίας. Όλα αυτά παρουσιάστηκαν στο Δημαρχείο στην αντίστοιχη έκθεση του Δήμου μας.
Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ένα πρόγραμμα που με επιτυχία διεξήγαγε η Β΄ τάξη επισκεφτήκαμε (όλο το σχολείο) τον Υμηττό,

Λειτουργήσαμε φέτος για πρώτη φορά πρόγραμμα σχολικού κήπου, ακολουθώντας την προτροπή του βιβλίου της Γ΄ «Υιοθετώ ένα χώρο του σχολείου». Τα παιδιά της Γ΄ σε συνεργασία με το δάσκαλο του τμήματος ένταξης φύτεψαν εποχικά κηπευτικά(ντομάτες, φασολάκια, κολοκυθάκια, πατάτες,
Για την εξοικείωση των μικρών μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση και για την εδραίωση της φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο και τη φιλαναγνωσία, αλλά και την αναγνωστική απόλαυση η Β΄ τάξη έκανε το πρόγραμμα: «Το βιβλίο σε ρόδες»
.Τα παιδιά διάλεξαν και διάβασαν βιβλία και στη συνέχεια, περνώντας από όλες τις τάξεις, ανακοίνωσαν τα βιβλία που είχαν διαλέξει και διάβασαν τα αγαπημένα τους αποσπάσματα. Τα παιδιά της ΣΤ΄ λειτούργησαν δανειστική βιβλιοθήκη με μεγάλη επιτυχία .Τα περισσότερα παιδιά διάβασαν πάνω από τέσσερα βιβλία κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Στο εργαστήρι πηλού του δήμου Αθηναίων τα παιδιά μας( Γ΄, Δ΄, ΣΤ΄) με εργαλείο τα πήλινα αντικείμενα, ανακαλύπτουν και γνωρίζουν βήμα- βήμα τις εργασίες προετοιμασίας του πηλού, της
χρήσης του καθώς και πλευρές του λαϊκού μας πολιτισμού και της καθημερινότητας του παρελθόντος. Εκεί απόλαυσαν την όλη διαδικασία επεξεργασίας και δημιουργίας πήλινων αντικειμένων και αποκαλύφθηκαν πολλά καλλιτεχνικά ταλέντα.
Τα παιδιά έμαθαν να παίρνουν συνεντεύξεις. Βρήκαν πληροφορίες που αφορούσαν τη ζωή και τα επαγγέλματα ανθρώπων, κατανόησαν τις πληροφορίες και δημιούργησαν ερωτήσεις προκειμένου να πάρουν τη συνέντευξη.

Στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής, ένα πρόγραμμα της Δ΄ τάξης, τα παιδιά έμαθαν τα σήματα, τα ζωγράφισαν, έμαθαν πώς να κυκλοφορούν , πώς να προφυλάσσονται, πώς να είναι σωστοί πεζοί και επιβάτες, απέκτησαν κυκλοφοριακή συνείδηση. Πήραν συνέντευξη από τον διευθυντή της τροχαίας Καισαριανής με πολύ εύστοχες ερωτήσεις.
Κατανοώντας τη σημασία της θεατρικής αγωγής και της δημιουργικής έκφρασης για την
καλλιέργεια των παιδιών ,τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο, παρουσιάσαμε δύο θεατρικές παραστάσεις(Φρικαντέλα, Ανιεφιαλτικά μαξιλάρια) με μεγάλη επιτυχία. Παράλληλα σε όλες τις εθνικές εορτές τα παιδιά όλων των τάξεων συμμετείχαν με μικρά δρώμενα και με μικρούς ρόλους σε διάφορα σκετσάκια ή δραματοποιήσεις ή μουσικοκινητικές δράσεις. Η θεατρική παράσταση της λήξης παρουσιάστηκε στο 13ο μαθητικό φεστιβάλ της Καισαριανής. Τα παιδιά της Α΄και Β΄ ,με αφορμή τη γνωριμία τους με τον Καραγκιόζη και το Θέατρο Σκιών-σημαντικό στοιχείο της πολιτισμικής μας κληρονομιάς – έγιναν τα ίδια καραγκιοζοπαίχτες και με μοναδική εκφραστικότητα και «επαγγελματισμό» αφηγήθηκαν και παρουσίασαν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου.

Φέτος αποφασίσαμε να κάνουμε χριστουγεννιάτικο και πασχαλινό bazaar με κατασκευές όλων των παιδιών του σχολείου. Σκοπός ήταν να καταλάβουν ότι η εθελοντική
Το σχολείο μας συμμετείχε σε μαθητικούς διαγωνισμούς:1) Στη μαθηματική εταιρεία –Ο μικρός Ευκλείδης-.2) Σε διαγωνισμό συγγραφής παραμυθιού.3) Σε διαγωνισμό φωτογραφίας.
Συνεργαστήκαμε με το πανεπιστήμιο σε διάφορες έρευνες φοιτητών και μεταπτυχιακών με θέματα που αφορούσαν στα μαθηματικά και στην ενδοσχολική βία-bulling.
Στα πλαίσια της μάστιγας του bulling συζητήσαμε με ειδικούς και ενημερώσαμε σχετικά όλα τα παιδιά. Κατασκευάστηκαν αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να μην ξεχνιέται ποτέ το θέμα αυτό.
Δημιουργήσαμε ιστοσελίδα του σχολείου μας –www.4dimotikokaisarianis.blogspot.gr- όπου ανεβάζαμε όλα τα νέα και τα δρώμενα του χώρου μας. Μέσα από την ιστοσελίδα μας υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με την ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας για παιδαγωγικά παιχνίδια στο εκπαιδευτικό λογισμικό.
Αξιοποιώντας τους υπολογιστές και τη νέα τεχνολογία , τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων, έκαναν ομαδικές εργασίες και παρουσιάσεις στον υπολογιστή στα πλαίσια διαφόρων μαθημάτων.
Χρησιμοποιήσαμε, επίσης, και τις μουσειοβαλίτσες, ένα θεσμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
μουσειακής αγωγής , όπου τα παιδιά εξοικειώνονται με τα αρχαία αντικείμενα και την τεχνολογία του παρελθόντος. Ασχοληθήκαμε με τις μουσειοβαλίτσες του κυκλαδικού πολιτισμού, της ιστορίας της γραφής και του ενδύματος στην αρχαία Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου